1) Specialişti în finanţe susţin că majorarea TVA-ului cu 1% ar fi echivalat cu suma obţinută prin tăierea cu 25% a salariilor. Asumarea răspunderii în Parlament de către guvern pentru cele două legi prin care se reduc pensiile şi salariile este un gest inuman, împotriva Poporului Român. Cele două legi nu au avizul CES-ului.
Invocarea articolului 53 din Constituţie pentru asigurarea legalităţii celor două legi este aberantă. Din această cauză se fac presiuni mari la vîrful Curţii Constituţionale pentru a declara legile respective ca fiind constituţionale. Li s-au promis avantaje materiale legate de evitarea reducerii salariilor pentru magistraţii Curţii Constituţionale, la fel cum s-a întîmplat şi cu pachetul de legi prin care Guvernul Boc şi-a asumat răspunderea. Ca urmare, magistraţii Curţii Constituţionale au putut cumula pensia cu salariul, astfel că la salariile mari, de aproximativ 200 milioane de lei vechi pe lună, se adaugă şi pensii de peste 100 de milioane de lei vechi pe lună.
2) Reanalizarea cheltuielilor prevăzute în buget şi reducerea cu 20-30% la capitolele la care acestea sînt prea mari sau inoportune pentru această perioadă de criză. Să se înceapă cu Preşedinţia şi să se termine cu ultimul ordonator de credite.
3) Să se stabilească sarcini şi răspunderi concrete pentru Ministerul de Finanţe şi Ministerul de Interne în scopul reducerii cu cel puţin 25-30%, într-o primă etapă, a economiei subterane care astăzi păgubeşte bugetul de stat cu cel puţin 40 de miliarde de euro pe an. Evaziunea fiscală prin contrabandă este de 10 miliarde de euro pe an, din care la ţigări este de 1 miliard. Acciza joacă iarăşi un rol deosebit de important ca resursă în formarea bugetului. Evaziunea fiscală din neplata accizei la produsele petroliere ajunge şi la 5 miliarde de euro pe an.
4) Să se introducă imediat un sistem de impozitare a profiturilor şi veniturilor în mod diferenţiat şi proporţional, cu cote de 10-12% pentru veniturile mici şi de pînă la 40-50% pentru veniturile mari, renunţîndu-se la cota unică de impozitare, care aduce în fiecare an venituri mai mici la bugetul de stat. Numai din înlocuirea acestui sistem de cotă unică se pot realiza venituri de 3-4 miliarde de euro anual.
5) De urgenţă trebuie realizată o strategie naţională pentru echilibrarea balanţei comerciale externe, întrucît România se apropie cu paşi repezi de statutul de piaţă de desfacere, îndeosebi pentru ţările UE. Odată cu aceasta trebuie avută în vedere şi recucerirea pieţelor externe tradiţionale, pe care România le-a avut înainte de 1989.
6) Trebuie reanalizate contractele de privatizare, iar acolo unde se constată că acestea nu au fost respectate, statul să intervină pentru recuperarea capacităţilor de producţie care au adus înainte de privatizare sume importante bugetului de stat. Esta cazul Petromului, BCR-ului, ALRO Slatina, unităţilor de producţie şi transport a energiei electrice şi a gazului etc..
7) Trebuie adoptată o strategie de dezvoltare a ţării prin crearea unui sector strategic de stat în economie aşa cum este în toate ţările dezvoltate din lume şi care să cuprindă cele mai importante societăţi cu rol major în asigurarea resurselor necesare la bugetul de stat şi, deosebit de important, în asigurarea independenţei şi siguranţei naţionale.
8) Să se renunţe în această perioadă la cedarea către Fondul Proprietatea a 20% din dividendele realizate de cele mai eficiente societăţi şi companii româneşti, care totalizează peste 1 miliard de euro anual. Aceşti bani trebuie vărsaţi, de urgenţă, la buget.
9) Asigurarea investiţiilor necesare pentru relansarea producţiei industriale şi a agriculturii, de unde se obţin bani reali pentru buget.
10) Confiscarea marilor averi realizate prin fraudă.
11) Orientarea către alte pieţe financiare, cum ar fi China, de unde se pot obţine împrumuturi rapide şi la o dobîndă mai mică decît împrumuturile obţinute de la FMI.
"TRICOLORUL"
Copyright Tricolorul
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu